Κάθετος Εγνατίας τμ. Φλώρινα-Νίκη:
Επιτέλους το έργο σπριντάρει, στο 32% η πρόοδος
Κείμενο από το ypodomes.com
Προχωρά το έργο στο οδικό τμήμα Φλώρινα-Νίκη που αποτελεί μέρος του κάθετου άξονα Νίκη-Κοζάνη. Το έργο που ξεκίνησε πριν από περίπου 2 χρόνια είναι σε πλήρη κατασκευή και τα προβλήματα που αντιμετώπισε στις αρχές έχουν περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό.
Σήμερα το έργο γκαζώνει και έχει φτάσει στο 32,5% σε επίπεδο προόδου και αποπληρωμής. Συγκεκριμένα ο αρχικός προύπολογισμός του έργου ανερχόταν σε 79.950.000 ευρώ. Η ανάδοχος κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ανέλαβε το έργο με συνολικό τίμημα 66.984.000 ευρώ. Από αυτά τα χρήματα έχει λάβει συνολικά 21.629.000 ευρώ.
Το ερώτημα που προκύπτει σήμερα είναι αν στους επόμενους 15-16 μήνες η κατασκευή του έργου θα έχει ολοκληρωθεί ή θα έχουμε παράταση του χρόνου ολοκλήρωσης. Να θυμίσουμε πως το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31/12/2015 για να μην χαθούν κονδύλια.
Το έργο αποτελεί σημαντικό στοίχημα για την Εγνατία Οδό καθώς σήμερα ολοκληρωμένο είναι το τμήμα Κοζάνη-Πτολεμαίδα. Με την ολοκλήρωση του Φλώρινα-Νίκη θα απομένει μόνο το Φλώρινα-Πτολεμαϊδα που έχει εξελιχθεί σε πονοκέφαλο. Ο λόγος είναι πως στις "καλές εποχές" είχε σχεδιαστεί μία μεγάλη σήραγγα που εκτόξευε το κόστος σε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Με τη σημερινή οικονομική κατάσταση είναι δεδομένο πως αναζητείται πιο ρεαλιστική λύση για να προωθηθεί και αυτό το τμήμα μέσα από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 προκειμένου όλος ο άξονας Νίκη-Κοζάνη να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.
Προχωρά το έργο στο οδικό τμήμα Φλώρινα-Νίκη που αποτελεί μέρος του κάθετου άξονα Νίκη-Κοζάνη. Το έργο που ξεκίνησε πριν από περίπου 2 χρόνια είναι σε πλήρη κατασκευή και τα προβλήματα που αντιμετώπισε στις αρχές έχουν περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό.
Σήμερα το έργο γκαζώνει και έχει φτάσει στο 32,5% σε επίπεδο προόδου και αποπληρωμής. Συγκεκριμένα ο αρχικός προύπολογισμός του έργου ανερχόταν σε 79.950.000 ευρώ. Η ανάδοχος κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ανέλαβε το έργο με συνολικό τίμημα 66.984.000 ευρώ. Από αυτά τα χρήματα έχει λάβει συνολικά 21.629.000 ευρώ.
Το ερώτημα που προκύπτει σήμερα είναι αν στους επόμενους 15-16 μήνες η κατασκευή του έργου θα έχει ολοκληρωθεί ή θα έχουμε παράταση του χρόνου ολοκλήρωσης. Να θυμίσουμε πως το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31/12/2015 για να μην χαθούν κονδύλια.
Το έργο αποτελεί σημαντικό στοίχημα για την Εγνατία Οδό καθώς σήμερα ολοκληρωμένο είναι το τμήμα Κοζάνη-Πτολεμαίδα. Με την ολοκλήρωση του Φλώρινα-Νίκη θα απομένει μόνο το Φλώρινα-Πτολεμαϊδα που έχει εξελιχθεί σε πονοκέφαλο. Ο λόγος είναι πως στις "καλές εποχές" είχε σχεδιαστεί μία μεγάλη σήραγγα που εκτόξευε το κόστος σε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Με τη σημερινή οικονομική κατάσταση είναι δεδομένο πως αναζητείται πιο ρεαλιστική λύση για να προωθηθεί και αυτό το τμήμα μέσα από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 προκειμένου όλος ο άξονας Νίκη-Κοζάνη να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.