Οι φωτογραφίες έχουν ληφθεί στις 30/9/1967 και προέρχονται,
από το αρχείο του Μίκη Κοντοτόλιου.
Ο μεθοριακός σταθμός Νίκης Φλώρινας, όπως μας πληροφορεί ο
Μίκης Κοντοτόλιος, ξεκίνησε να κατασκευάζεται κατά τα έτη 1957 – 1958 με
επίβλεψη του εντεταλμένου από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού μηχανικό,
Μπουγάτσο.
Το έτος 1959 στεγάσθηκαν οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες:
- Έλεγχος Διαβατηρίων Νίκης, διοικητής Λουκάς (1954)
- Τελωνείο Νίκης, τελώνης ο Χαρίλαος Σακελαρίδης, ο πρώτος
εγκατεστημένος τελώνης, ύστερα από την εμπόλεμη κατάσταση (1955)
- Γραφείο Τουριστικών Πληροφοριών, το πρώτο εγκατεστημένο
γραφείο στον σταθμό (1960)
Αρχικά είχε απαγορευθεί η διέλευση βαρέων οχημάτων λόγω
ακατάλληλης δομής των δρόμων. Ο προορισμός των διερχόμενων επιβατών και
οχημάτων ήταν κυρίως προς την Αθήνα. Ο σταθμός υπήρξε δεύτερος στην τάξη
σταθμός εισόδου από βορά και από πλευράς συχνότητας διέλευσης μετά τον
συνοριακό σταθμό Ευζώνων.
Στην «Ελληνική Φωνή» φ. 1315, 10/10/1959 διαβάζουμε:
«Εις το συνοριακόν χωρίον Νίκης ανηγέρθη και παρεδόθη εις
τον Ελληνικό Οργανισμόν Τουρισμού ένα θαυμάσιο τουριστικό περίπτερο, με
πολυτελή εμφάνισι και εφάμιλλο των καλλιτέρων ευρωπαϊκών. Το εν λόγω περίπτερον
εντός ολίγου θα μισθωθή και θα επιπλωθή και θα δωθή εις την εξυπηρέτησιν των
ξένων τουριστών. Δεν υπάρχη καμμία αμφιβολία ότι δια του περιπτέρου τούτου θα
εξυπηρετηθή τα μέγιστα ο τουρισμός μας δεδομένου ότι η Νίκη είναι η Δευτέρα δια
ξηράς σημαντική είσοδος των ξέων τουριστών εις Ελλάδα. Και τούτο είναι
σημαντικόν και δια την πόλιν μας, η οποία και δια της νέας τουριστικής οδού
Νίκης – Φλωρίνης, θα κερδίση οπωσδήποτε έναν ζηλευτόν αριθμόν ξένων τουριστών»
ΠΗΓΗ
ΠΗΓΗ